Tuesday, January 15, 2013

Im more than okay. (:

Assalammulaikum

Yee, ini post yg ketiga untuk hari ni. I just feel like typing all day long. So, let type type and type. It improve my typing skill at once. Benefit of the day ! Yeay ! HAHA.  (;
And yes ! Rupa blog saya dah agak baru. Penat godam sana godam sini. Haaa, ini la hasil laaa. HAHA! :D

As the title show, Im more than okay. Means, saya dah okay. Cuma kadang kadang kehidupan ni buat kita nak toleh kebelakang sekali sekala. (:
Tapi tak selalu, just a sneak peak. Tengok, apa yg pernah kita buat, salah betul kan Jangan ulang lagi benda yang sama. Eleh, bercakap pandai. BUat tengok? HAHA! Cuba, tak salah. InshaaAllah. Boleh. (:
Terasa macam nak buat ayat ayat puitis macam Farrah buat, tapi ya, saya tak cukup berseni untuk buat ayat ayat macam tu. Saya hanya mampu marapu dan merepek. HAHA. :p

Diam tak diam dah almost 3 month saya duduk dekat rumah tanpa berbuat apa apa. Kerja pun tidak, study pun tidak. Oh, ye. Alhamdulillah Im officially a Diploma holder in Accountancy. Bersyukur sangat. After 3 hard years, and akhirnya saya berjaya. Berkat doa semua orang saya berjaya. Alhamdulillah ! (;
So, supposedly saya kerja dan cari pengalaman sebelum sambung balik belajar. But then, saya memang xde pengalam kerja. Dari kecil sampai la dah besar ni. So, nak tetiba kerja memang xde confident langsung. So, saya rasa saya akan kerja after finish my Degree. InshaaAllah. Sebab masa Degree nanti ada intern so, nanti dah ada pengalam, xde la awkward kan? HEHE.
Apa apa pun, ini just perancangan. Dengan izin Allah, InshaaAllah saya dapat lakukan apa yang telah di rancang. (;

So, kehidupan sekarang ni more than okay. Saya cuma kena lebih terbuka dan bersyukur dengan apa yang ada. Rezeki ada dekat mana mana, ada usaha, InshaaAllah. Sekarang ni, apa apa yang kita buat pun saya rasa kena ada usaha. Tawakal after kita dah usaha. Jodoh tu ada, tapi kita kne usaha jugak cari dan tak  berputus asa.
Kadang kadang apa yang kita usaha kan tak menjadi, masa tu muhasabah diri. Memang susah, saya pun dalam process nak belajar semua ni. Saya tak sabar, saya tak bersyukur. Tapi, InshaaAllah mari kita berubah bersama sama. (;

So, akhir nya saya dapat jugak post something good. HAHA. :p
Bukan senang nak mengarang. HAHA. Kena ada idea baru boleh nk melalut panjang panjang. ;p
So, akhir bulan January ni akan keluar result for Degree dan tak sabar nak sambung belajar. Hopefully saya dapat melanjut kan pelajaran. Wah ! HAHA. :D

Okay, dah panjang sangat ni. Till we meet again.
May peace be upon you. (:

No comments:

Post a Comment