Thursday, January 17, 2013

A day with Ibu. (;

Assalammulaikum.

Okay, lets make it simple dimple. Hiks. (;
Hari ni Ibu tak kerja sebab dia dapat MC. Dari hari tu dia sakit pinggang. Kesian, then semalam dia ajak Ayah hantar pergi kilinik Azman. Haaa, Klinik Azman, nama Ayah saya. Nak dijadikan cerita. We kinda grown up with this Kilinik, since kitaorang baby the best solution ada dekat Doctor Azman. Even dh pergi Klinik yang ada area Shah Alam, at the end akan pergi Klang sana untuk pergi Klinik Azman. And guess what? He can recall semua penyakit yg critical kitaorang pernah dapat. Amazed ! And, Ibu and Ayah akan pergi Klinik tu bila ada Doctor Azman, so they know when he's in and out. Nampak tak diaorang sangat senang dengan ini Doctor. HEHE. Okay, dah melencung. HAHA ! Maaf ! ;p
So, after dh pergi Klinik, dapat la MC. So, the activity start. Vrooom. ;p

Okay, first pergi pasar. Beli barang untung masak nasi minyak. Teringin, takde siapa kawen pun laa. Kalau ada yang kawen pun , apa salah nya kan? HAHAHA. Okay, berangan. Okay, pergi pasar beli barang untuk buat nasi minyak. Beli beli beli dan beli. Habes la beli. Balik rumah. Letakk everything dekat dapur dan kami keluar balik pergi Section 18. Sebab Ibu nak renew her BankCard and nak beli ayam percik dekat Ayamas. Untuk pengetahuan anda semua, Ayamas yang ada dekat Shah Alam ni hanya ada dekat Section 18 Shah Alam. ( Setahu saya la, tak tahu kalau dh ada dekat tempat lain ) Shah Alam yang agak besar ni, hanya ada satu saha ja kedai Ayamas ! Menyusahkan ! Drama. Okbye. 
So, after Ibu dah settled dengan card bank dia, saya ajak pergi beli selipar ! Yeay, kira upah la jadi drive and bibik Ibu for the day. Lagi pun memang dah lama nak beli selipah baru. Asik pakai abang punya je. Bising dia selipar dia dah leper. HAHA ! Kata pakai dekat kaki, pijak hari hari, memang la leper abang gendut ! HAHA ! :p So, dapat la saya selipar baru. Thanks Ibu ! Me Love you. (;

Second, after dh balik beli everything semua, mari kita memasak. HEHE. Okay, I admit, saya tak reti masak pun. Saya just tolong Ibu potong everything that she needed. So, senang la kerja tinggal tumis, xde la penant sangat. Masak masak masak and masak. Abang and Ayah pun balik. Mereka balik makanan tak siap lagi, nasi minya tak masak lagi and sambal sotong tak siap pun lagi. Ayat Ibu, 'Alamak, nasi tak masak lagi, nk makan apa ni?' HEHE. Comel je Ibu. Abang tunggu di ruangan tamu dengan tenang dan dalam pukul 1315 hour, nasi pun masak. Mari la kita menjamu selera. Tapi, sambal sotong tak siap lagi, sbb nak kena tunggu sambal tu garing lambat. Jadi, makan la ayam percik dan nasi minyak with salad. (;
After all that masak makan and minum. Saya berjaya tidur hingga ke 5 petang. Itu pun sebab kawan kawan LINE tanya nak pergi pasar ke tak. Kacau je orang nk tidur tahu. HAHA. Maaf tak dapat join, sebab dh ada macam macam kat rumah ni, kalau beli lagi tak termakan pulak, dah membazir. Membazir amalan syaitan tak elok ikot. HAHAHA ! 

Haaa, panjang jugak. Kata nak simple dimple. Tapi, smapai 4 paragraph. HAHA. :p
Okay, mari buat kesimpulan. Hari ni best. Diet saya rosak. Saya bersyukur. Saya gembira. esok kena start jaga makan balik. HAHA. :D
Saya sayang family saya. (':
May peace be upon you. InshaaAllah. (;

No comments:

Post a Comment