Monday, January 21, 2013

Aku bermohon, aku berharap.

Ya Allah, aku bermohon.
Jauh kan perasaan ini dari ku Ya Allah.
Aku tak nak rasa sakit ni lagi, aku tak mampu menahan sebak.
Aku tahu, aku hanya bermimpi dia akan kembali.
Aku tahu, harapan aku untuk dia kembali bersama ku tak kan terjadi.
Tapi, aku tak tahu macam mana nak kawal perasaan ini.
Aku tak tahu nak bendung apa yang aku rasa.
Setiap kali masa lampau singgah bertanya kan khabar, aku rebah.
Tersungkur menyembah bumi, namun laju juga aku mencari kekuatan untuk bingkas bangun.
Sampai bila aku harus begini?
Aku penat menipu hati ku, aku penat untuk mencari kekuatan.
Hati aku luluh, teringatkan dia.

Aku mohon Ya Allah. Kuat kan semangatku untuk hilangkan rasa ini.
Hilang kan. Hapuskan. Lenyap kan.
Jika sudah ternyata dia bukan untukku, kau jauh kan perasaan ini.
Kau hilang kan rasa sayang ini. Kau hilang kan rasa rindu ini.
Jika dia di takdirkan untuk ku di kemudian hari.
Kau ajar la aku untuk bersabar, untuk redha dan ikhlas menerima segalanya.

Kita tak menjangka bila perasaan tu datang.
Kita tak duga yang kita sebenarnya susah nak melupakan.
Mulut selalu menidak kan perbuatan.
Fikiran selalu menipu hati.
Jadi, aku bermohon.
Hilang kan semua rasa ini, hentikan rasa sedih ini.
Ajar aku untuk sabar, ikhlas dan redha, Ya Allah.

Dan ye,
Selamat Hari Lahir, Minmuhai Libmuta.

No comments:

Post a Comment