Friday, April 3, 2015

PERASAAN

Assalammualaikum.

Perasaan ni, sangat subjective. Sebab dia boleh berubah ikut suka hati dia.
Sekejap kau suka, sekajap tidak. Macam sekarang. Perasaan aku membuak buak post.
Hari hari aku post. Sebab ? Sebab kalau aku tak cerita. Aku pendam. Bila aku pendam, aku yang terbawak bawak. Benda simple je kadang kadang.
Apa yang aku tahu, jiwa aku macam ni. Perasaan aku selalu berubah macam ni. Sebab aku tak jaga hubungan aku degn DIA. DIA yang dekat atas tu. Selalu sangat abai, hujung waktu. Macam mana nak dapat ketenangan macam tu. Kan ? 

Cuba berubah. Tahu bukan senang. Doa. Hari hari. In shaa Allah. Permudah segala.
Kadang kadang bila fikri dosa sendiri. Allahuakbar. Sebab tu la macam ni. Susah nya nak tenang.
Marah, paling senang. 
Cerita ni pasal aku, bukan aku buka aib aku. Cuma aku nak bagitahu.
Perasaan tenang tu akan datang, kalau kau jaga hubungan kau dengan DIA dan hubungan kau sesama manusia. Dunia ni pinjaman semata. Bila Allah kata dia nak amik balik, sekelip mata boleh jadi. Jodoh. Ajal. Rezeki. Semua DIA dah tentu kan. Kau tinggal usaha. Percaya. 

May peace be upon you.
Aku percaya, jodoh aku dah ada. Cuma sekarang aku tak nampak lagi. 
Mungkin Allah nak ajar aku sabar. Ingat DIA selalu. (':

No comments:

Post a Comment